Znaczenie obsługi logistycznej w branży e-commerce

Wartość rynku e-commerce w Polsce gwałtownie rośnie, w roku 2022 przekroczyła już próg stu miliardów złotych. Oznacza to gwałtownie rosnącą liczbę zamówień, a co za tym idzie – coraz więcej towarów do magazynowania, pakowania i wysyłania. Dla wielu właścicieli sklepów internetowych stanowi to ogromne wyzwanie. Na szczęście mogą oni skorzystać z oferty fulfillmentu dla e-commerce.

Działania fulfillmentowe dla sklepów internetowych – co to takiego?

Najprościej rzecz ujmując: fulfillment dla e-commerce polega na oddelegowaniu wszelkich zadań związanych z magazynowaniem towaru oraz pakowaniem zamówień internetowych i ich wysyłką. Nie trzeba więc nawet dysponować własną powierzchnią magazynową! Co istotne, wszystko odbywa się w ramach zintegrowanego systemu, gwarantującego najszybszą dostawę produktów do klientów i minimalizującego ryzyko pomyłek. Docenić to można szczególnie w najgorętszych okresach, takich jak ostatnie dni przed świętami lub sezonowe wyprzedaże.

Dlaczego outsourcing obsługi logistycznej może być najlepszym rozwiązaniem?

Skorzystanie z fulfillmentu umożliwia właścicielowi sklepu internetowego skupienie się na innych aspektach działalności: pozyskiwanie klientów, poszerzanie asortymentu, skalowaniu biznesu. Zapewnia także przewagę nad konkurentami, którzy nie współpracują ze specjalistami od logistyki. Dostarczenie klientowi towaru nazajutrz po dokonaniu zakupu nie stanowi już żadnego problemu. Nie można również zapominać o optymalizacji kosztów. Firma płaci tylko za rzeczywiście wykorzystywaną powierzchnią magazynową i za zrealizowane zamówienia. Biorąc pod uwagę wszystkie te atuty, trudno się dziwić, że coraz więcej właścicieli sklepów internetowych decyduje się na outsourcing obsługi logistycznej.