Każdego dnia powstają w Polsce nowe sklepy internetowe, a chętnych do robienia w nich zakupów przybywa (także zagranicą). Rosnące obroty tych sklepów oznaczają jednak nie tylko większe zyski, ale również nowe wyzwania, jeśli chodzi o magazynowanie towarów i logistykę. Jak tym wyzwaniom sprostać? Najlepszym rozwiązaniem może być skorzystanie z fulfillmentu dla sklepów internetowych.
Jak zdefiniować fulfillment? Można powiedzieć, że jest to outsourcing zadań logistycznych. Rozładunek i załadunek towarów, magazynowanie i inwentaryzacja, wysyłka zamówień i obsługa zwrotów – wszystkim tym zajmuje się wyspecjalizowana firma logistyczna, taka jak e-Stores. Przedsiębiorstwo prowadzące sklep internetowy może się natomiast skupić na rozwoju działalności. To znaczy, na skutecznych kampaniach marketingowych i zdobywaniu nowych klientów czy poszerzaniu asortymentu i podnoszeniu jakości oferowanych produktów.
Usługi fulfillmentowe dla sklepów internetowych a koszty i konkurencyjność
Fulfillment e-commerce umożliwia optymalizację kosztów. Korzystanie z tego rodzaju usługi sprawia, że koszty stałe zostają zredukowane, a koszty zmienne powiązane są bezpośrednio z tym, z czego sklep internetowy rzeczywiście korzysta. Płaci bowiem tylko za użytkowaną powierzchnię magazynową i za zrealizowane zadania. Dzięki fulfillmentowi zyskać można też przewagę nad konkurencją. Wysyłaniem paczek zajmą się przeszkoleni specjaliści od logistyki, co skróci czas dostawy i zmniejszy ryzyko błędów. Sklep internetowy nie musi się również przejmować obsługą zwrotów.
Wsparcie sklepu internetowego przy sprzedaży cross-border
Fulfillment e-commerce to coś, z czego coraz częściej korzystają sklepy planujące ekspansję zagraniczną, np. na rynek niemiecki. Przedsiębiorstwo logistyczne zorganizuje transport towarów oraz zajmie się obsługą celną i dopełnieniem wszystkich formalności. Europejczyków gotowych do kupowania produktów pochodzących z Polskie przybywa, nie mają oni jednak ochoty na długie oczekiwanie na paczkę. Szybkie nadawanie przesyłek do klienta zagranicznego umożliwi właśnie współpraca z firmami takimi jak e-Stores, dysponującymi powierzchniami magazynowymi zarówno w Polsce, jak i w Niemczech.
Fulfillment w Twoim sklepie internetowym, czyli szansa na rozwój
Fulfillment to usługa przynosząca szereg korzyści – od ułatwienia skalowalności biznesu, po wsparcie w podbijaniu zagranicznych rynków. Dlatego zainteresować się nią powinni zarówno ci przedsiębiorcy, którzy dopiero otwierają swój pierwszy sklep internetowy, jak i firmy od lat działające na rynku e-commerce. Niezwykle istotne jest jednak to, aby wybrać sprawdzonego partnera, któremu bez obaw będzie można powierzyć wszystkie zadania logistyczne. Zachęcamy więc do zapoznania się ze szczegółami oferty e-Stores.