Co oznacza pojęcie „fulfillment” w przypadku sklepów internetowych?

Branża e-commerce rozwija się w naszym kraju błyskawicznie. Wciąż powstają nowe sklepy internetowe, a wartość polskiego rynku e-commerce przekroczyła w ubiegłym roku próg stu miliardów złotych. Rosnące obroty oznaczają większe zyski, ale także bardziej czasochłonną i skomplikowaną obsługę logistyczną. Dlatego coraz więcej firm korzysta z usługi fulfillmentu dla e-commerce.

Co kryje się pod określeniem „fulfillment”? Chodzi tu o oddelegowanie zewnętrznej firmie, specjalizującej się w logistyce, wszystkich czynności związanych z magazynowaniem towaru oraz pakowaniem zamówień internetowych, ich wysyłką i obsługą zwrotów. Skorzystanie z usługi fulfillmentu dla sklepów internetowych przynosi szereg korzyści, które postaramy się tutaj opisać.

Najważniejsze zalety fulfillmentu dla e-commerce

Pierwszą kwestią, jaką należałoby poruszyć, jest skalowalność biznesu. Rosnące obroty nie stanowią już problemu, nawet w gorącym okresie sezonowych wyprzedaży. Korzystając z fulfillmentu możemy skupić się na pozyskiwanie nowych klientów i poszerzaniu asortymentu, zamiast na próbach sprostania coraz to nowym wyzwaniom logistycznym.

Zyskujemy też szansę na osiągnięcie przewagi nad konkurencją, która z tego rodzaju usług nie korzysta. Wysyłaniem naszych paczek zajmują się przeszkoleni specjaliści od logistyki, co znacząco skraca czas dostawy i zmniejsza ryzyko pomyłek. Nie musimy również przejmować się obsługą zwrotów.

Dla wielu przedsiębiorstw kluczowym aspektem jest optymalizacja kosztów – dodaje przedstawiciel firmy logistycznej e-Stores. – Dzięki fulfillmentowi dla e-commerce koszty stałe zostają zredukowane, a koszty zmienne powiązane są bezpośrednio z tym, z czego sklep internetowy naprawdę korzysta. Płaci bowiem tylko za wykorzystaną powierzchnię magazynową i za zrealizowane zadania.

Tego rodzaju usługa odegrać może jeszcze istotniejszą rolę wówczas, gdy nasze produkty sprzedawać chcemy także poza granicami kraju. Bez wsparcia specjalistów od logistyki, posiadających odpowiednio ulokowane magazyny, szybka dostawa do zagranicznego klienta stanowić będzie ogromne wyzwanie. O kwestiach związanych ze zwrotami i reklamacjami nie wspominając.

Wsparcie dla sklepów internetowych – podsumowanie

Na rozwijającym się dynamicznie, ale jednocześnie coraz bardziej konkurencyjnym i wymagającym rynku e-commerce nie wolno nam ignorować szans na zdobycie przewagi. Taką szansą może być z pewnością fulfillment, który sprzyja skalowalności biznesu i podnoszeniu jakości świadczonych usług. Fulfillment, bez którego mniejszym firmom niezwykle trudno wejść na zagraniczne rynki – pomimo tego, że już ponad dwieście milionów Europejczyków robi internetowe zakupy cross border. Ważne jest tylko, aby wybrać sprawdzonego partnera, który pomoże nam w rozwoju.