Kiedy warto skorzystać z outsourcingu logistycznego?

Outsourcing logistyczny, nazywany także logistyką kontraktową, zyskuje coraz więcej zwolenników wśród polskich przedsiębiorców. Polega on na przekazaniu odpowiedzialności za działania logistyczne zewnętrznej firmie. Dzięki temu przedsiębiorca może skupić się na rozwoju swojej działalności, a specjaliści od logistyki zajmują się takimi czynnościami jak rozładunek i paletyzacja towarów, magazynowanie ich, konfekcjonowanie i sortowanie, kontrola jakości i inwentaryzacja oraz obsługa zwrotów.

Outsourcing logistyczny dla małych firm

Logistyka kontraktowa pomaga w rozwoju małym przedsiębiorstwom. W ich przypadku skorzystanie z usług specjalistów od logistyki jest często bardziej opłacalne niż wynajmowanie magazynów i zatrudnianie dodatkowych pracowników. Koszty stałe zostają zredukowane, a koszty zmienne powiązane są bezpośrednio z tym, z czego firma rzeczywiście korzysta. Jednocześnie, outsourcing logistyczny ułatwia skalowanie biznesu i szybki rozwój – zwiększone obroty oznaczają już tylko przyrost zysków, a nie problemów logistycznych. Logistyka kontraktowa zwiększa też konkurencyjność w kontekście szybkości wysyłki i jakość obsługi klienta.

Logistyka kontraktowa przy sprzedaży cross-border

Outsourcing logistyczny to usługa przynosząca korzyści nie tylko małym firmom. Sprawdza się ona również w przypadku większych przedsiębiorstw, które dokonać chcą ekspansji zagranicznej, np. na rynek niemieckich. Europejczyków gotowych do kupowania produktów pochodzących z naszego kraju przybywa, nie mają oni jednak ochoty na długie oczekiwanie na dostawę. Sprawne nadawanie przesyłek do klienta zagranicznego umożliwi współpraca z firmą logistyczną, dysponującą powierzchniami magazynowymi zarówno w Polsce, jak i w Niemczech. Taka lokalizacja magazynów znacząco ułatwi również obsługę zwrotów i reklamacji.

Outsourcing logistyczny – podsumowanie

Profesjonalny operator logistyczny dysponuje wykwalifikowaną kadrą i nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi, do jakich większość przedsiębiorców nie ma dostępu – podkreśla przedstawiciel firmy logistycznej e-Stores. – Sami nie są więc w stanie osiągnąć podobnej wydajności, jeśli chodzi o szybkie dostarczanie produktów do klientów, przy jednoczesnym minimalizowaniu ryzyka błędów.

Dlatego właśnie o skorzystaniu z takiej usługi pomyśleć powinni właściciele nie tylko przedsiębiorstw niewielkich albo wchodzących na zagraniczne rynki. Każda firma, która nie dysponuje własnymi magazynami i działami logistyki, potencjalnie może skorzystać na współpracy z operatorem takim jak e-Stores. Wszystko należy dokładnie przeliczyć i wybrać najbardziej optymalne rozwiązanie. Zachęcamy do kontaktu z naszymi doradcami, którzy chętnie udzielą kluczowych informacji.